piątek, 29 listopada 2013

Aniołki z Masy Solnej


Bardzo lubię bawić się masą solną. Ostatnio robiłam różne drobiazgi z podstawowego przepisu - takiego najprostszego, ale niestety szybko się wszystko pokruszyło. Tym razem moje ozdoby zrobiłam z przepisu w którym wykorzystuje się również klej do tapet.

Już kilka lat temu chciałam zrobić takie aniołki, ale jakoś się nie udało. W tym roku zainspirował mnie blog "Sztuka Niepoważna" a dokładnie ten post. Ale po kolei.

Na początek trzeba zrobić masę solną.

Składniki:
Masa solna biała:

  • 200 g mąki
  • 200 g soli
  • 125 ml wody
  • 2 łyżki kleju do tapet

Masa solna brązowa:

  • 200 g mąki
  • 200 g soli
  • 125 ml wody
  • 2 łyżki kleju do tapet
  • 1 łyżka kakao

Wykonanie:
Obie masy robimy podobnie. Najpierw trzeba wymieszać wszystkie suche składniki. Klej do tapet trzeba rozpuścić w wodzie. Następnie dodajemy klej do suchych składników i wyrabiamy masę. Gotową masę solną trzeba przechowywać pod przykryciem, żeby nie wyschła, a jeśli chcemy ją przechowywać przez kilka dni to najlepiej owiniętą folią i w lodówce.



Teraz zabieram się za aniołki.
Masę rozwałkowuje niezbyt cienko wycinam z niej skrzydełka za pomocą foremki na księżyc. Po bokach robię lekkie wgłębienia, a na środku u góry dziurkę.
Teraz sukienka. Odcinam brzeg masy radełkiem, a następnie foremką na serduszka wycinam sukienkę. Łączę sukienkę ze skrzydełkami.
Teraz robię główkę z kulki masy solnej. Włosy zrobiłam przeciskając masę przez praskę do czosnku.
Na koniec ozdoby czyli malutkie gwiazdki przyklejone do sukienki. Żeby skleić dwa kawałki masy solnej trzeba jedną z nich zwilżyć.



Teraz aniołki trzeba wysuszyć. Masa solna z klejem do tapet powinna schnąć sama na powietrzu, ale może to długo trwać, dlatego wykorzystuję do tego piekarnik. Aniołki suszę w temperaturze 80oC.


Wysuszone aniołki teraz trzeba pomalować. Ja malowałam je farbkami akwarelami, pisakami i korektorem.
Oto efekt.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz