poniedziałek, 5 grudnia 2016

Peleryna dla króla


Przedszkolaki mają już korony, to teraz czas na pelerynę. Pelerynę uszyłam z czerwonej bawełny, z beżowego materiału zrobiłam podszewkę, wykończenie zrobiłam z materiału jak na pluszowego misia i ozdobiłam pelerynę cekinami.



Do zrobienia wykroju wykorzystałam koszulkę mojego syna. Złożyłam koszulkę na pół tak żeby tył koszulki był na zewnątrz i na złożonym na pół materiale odrysowałam kształt dekoltu a następnie przedłużyłam boczną krawędź peleryny. Następnie złożyłam koszulkę na drugą stronę i to samo zrobiłam z przodem. Przód przecięłam wzdłuż na pół.



Tak powstała podszewka. Teraz podszewkę odrysowałam na czerwonym materiale i również wycięłam identyczne części.




Osobno podszewkę i osobno pelerynę ułożyłam prawą stroną do środka, brzegi spięłam szpilkami i zszyłam boczne krawędzie.



Na materiale z podszewki i na "misiu" odrysowałam kształt dekoltu, przedłużyłam i wycięłam, a następnie zszyłam prawymi stronami do środka po bokach i dole kołnierza. Kołnierz wywróciłam na prawą stronę.



Na pelerynie z tyłu wyszyłam cekinami koronę a do boków przyszyłam paski z "misia"



Teraz trzeba dopasować kołnierz i przyfastrygować go pamiętając żeby miś był po odpowiedniej stronie peleryny. Przyfastrygowałam również tasiemki do wiązania peleryny a następnie podszewkę. Zszyłam całość po lewej stronie zostawiając fragment nie zszyty, żeby przewrócić płaszcz na prawą stronę.





Peleryna gotowa.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz