piątek, 6 marca 2015

Wielkanocne świeczki


W sumie jeszcze do świąt został miesiąc, ale takie rzeczy jak świeczki najlepiej zrobić wcześniej na spokojnie. Przed świętami na pewno będzie więcej rzeczy do przygotowania i na świeczki może już nie starczyć czasu.
Już kilka lat temu robiłam takie świeczki, ale nie barwiłam skorupek jajek. Tym razem postanowiłam dodatkowo ufarbować skorupki. Tegoroczne świeczki dużo bardziej mi się podobają.


Do zrobienia świeczek w skorupkach jajek potrzebujemy:
  • skorupki po jajkach (ja wykorzystałam skorupki po jajkach na miękko)
  • barwniki do jajek (skorupki można zabarwić naturalnymi sposobami lub kupić gotowe barwniki do jajek)
  • knot (ja kupiłam knoty w sklepie pszczelarskim, można też użyć knoty z połamanych świeczek)
  • resztki niedopalonych świec, połamane świece
  • garnek do roztopienia wosku (garnek już nie będzie się nadawał do gotowania, więc najlepiej użyć ten, który jest już niepotrzebny)
  • patyczki do szaszłyków
  • wytłoczka na jajka lub cokolwiek innego na czym można ustawić gorące świeczki.

I zabieramy się za robienie świeczek:
  • Na początku dokładnie myjemy skorupki i barwimy je dowolnym sposobem.
  • Patyczki do szaszłyków łamiemy na mniejsze kawałki tak żeby swobodnie można je ustawić na skorupce jajka.
  • Teraz dopasowujemy knot. Patyczek kładziemy na skorupce i wkładamy knot tak, żeby dotykał dna skorupki. Wiążemy knot na patyczku w ten sposób, żeby knot zwisał na środku skorupki i dotykał dna skorupki.
  • Teraz przyszedł czas na przygotowanie wosku. Resztki świec wkładamy do garnka (jeśli mają kolorową zewnętrzną powłokę dobrze jest ją ściągnąć żeby nie zabarwiła wosku), stawiamy na małym ogniu i roztapiamy wosk. Uwaga wosk jest bardzo gorący.
  • Aby usztywnić knoty, zanurzamy je w wosku i od razu wyciągamy. Czynność trzeba powtórzyć kilka razy.
  • Za pomocą łyżki specjalnie przeznaczonej do tego celu lub garnuszka do wosku powoli i ostrożnie wlewamy wosk do skorupek. Następnie wkładamy knoty tak, żeby były na środku jajka.
  • Świeczki zostawiamy na kilka godzin żeby wosk zastygł, a następnie ściągamy patyczki i docinamy knoty które są za długie.






1 komentarz:

  1. pięknie! dziękuję za podarunek, za swieczki jajo niespodzianke! tylko czekac na bazie i mozna zaczynac!

    OdpowiedzUsuń