piątek, 21 października 2016

Jak samodzielnie zrobić metki do ubrań


Gdy już uszyłam pierwszą czapkę pomyślałam, że fajnie by było mieć swoje metki. Niestety zamówienie takiej haftowanej jest dość kosztowne, więc szukałam sposobu jak coś takiego zrobić samodzielnie. Metki można zrobić za pomocą żelu lub papieru transferowego albo za pomocą stempelków i farby do tkanin.


Do zrobienia metek za pomocą farby do tkanin potrzebujemy:
  • bawełnianą taśmę
  • stempelki
  • farbę do tkanin
  • pędzelek
  • papier do pieczenia i żelazko do utrwalenia farby


Na początek układamy ze stempelków napis, który chcemy nanieść na metkę.
Teraz trzeba ułożyć bawełnianą taśmę na płaskiej powierzchni, najlepiej na podkładce.
Następnie za pomocą pędzelka nanosimy na stempelki niewielką ilość farby. Można również zamoczyć stempelki bezpośrednio w farbie wylanej na kawałek papieru, ale przynajmniej w moim przypadku tym sposobem taśma bardzo się zabrudziła a na literkach było za dużo farby i literki się rozmyły.



Stempelki przykładamy do taśmy i dociskamy, dzięki czemu mamy nasz napis odbity na taśmie.



Teraz trzeba poczekać aż farba dobrze wyschnie. Na mojej producent zalecał odczekanie 5 godzin, ja jednak zostawiłam metki do wyschnięcia na całą noc.
Gdy farba wyschnie metki układamy na desce do prasowania, przykrywamy papierem do pieczenia i prasujemy. Sprawi to, że farba się utrwali.


Nasze metki już są gotowe do naszycia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz