poniedziałek, 10 października 2016

Czapka smerfetka i komin



Gdy już uszyłam kilka rzeczy tak mi się to spodobało, że postanowiłam uszyć mojemu synowi dwustronną czapkę. Ponieważ wcześniej nic takiego nie szyłam, wspomagałam się tutorialem z blogu Trzy Mamy.
Według mnie czapka wyszła fajnie i jestem zadowolona, a co ważniejsze mój syn jest zachwycony.
Gdy już była czapka stwierdziłam, że fajnie by było też uszyć komin, więc go uszyłam. Tym razem wspomagałam się tutorialem z blogu mama mi szyje.



Czapka


Do uszycia czapki upiłam tkaninę dresową, która jest rozciągliwa. W takim wypadku czapka powinna być trochę mniejsza niż obwód głowy. Moja czapka wyszła dokładnie taka jak obwód głowy mojego syna i wydaje mi się, że jest odrobinę za duża, ale za to dobrze przykrywa uszy a jak potrzeba można ją wywinąć i wtedy jest trochę krótsza.


Wyżej podany tutorial świetnie opisuje wszystko krok po kroku, więc ja opiszę to w skrócie. A więc żeby uszyć czapkę należy:
  • złożyć materiał na pół i od lewej strony odrysować kształt czapki, czynność powtórzyć na drugim materiale (ja odrysowałam kształt z 1 cm zapasu na szew),
  • wyciąć narysowany kształt z obu materiałów,
  • Zszyć ze sobą trójkątne wycięcia na czubku czapki, oczywiście po lewej stronie materiału (każdy osobno, nie zszywać dwóch różnych materiałów),
  • układamy oba wykroje na sobie lewą stroną na zewnątrz i zszywamy ze sobą dół czapki ściegiem zygzakiem, dzięki czemu szew nie puści przy rozciąganiu,
  • teraz składamy ze sobą obie strony czapki i spinamy szpilkami tak, aby miejsce złożenia 2 materiałów do siebie pasowało. Zszywamy czapki zostawiając kawałek nie zszytego materiału żeby potem wywinąć czapkę na prawą stronę.
  • Wywijamy czapkę na prawą stronę i zaszywamy dziurę. Miejsce szycia można zamaskować metką.



Komin





Tym razem nie obyło się bez prucia szwów. Mam komin z cienkiego materiału, który jest bardzo długi i postanowiłam się na nim wzorować. Okazało się, że komin z materiału dresowego nie może być tak długi bo po prostu nie mieści się pod szyją i ciśnie. W rezultacie musiałam przyciąć materiał i ostatecznie szyłam komin z 2 prostokątnych kawałków materiału o wymiarach 52 cm (trochę więcej niż obwód głowy mojego syna) na 25 cm (wysokość komina).


Żeby uszyć komin:

  • Wycinamy 2 prostokąty z materiałów i układamy je na sobie lewą stroną na zewnątrz,
  • zszywamy oba prostokąty ze sobą wzdłuż dłuższej krawędzi szwem zygzakiem,
  • przewracamy materiał na prawą stronę i składamy tunel na pół tak żeby krótsze boki się ze sobą stykały,
  • spinamy ze sobą oba materiały prawą stroną do prawej tak, żeby łączenie dwuch materiałów ładnie się układało.
  • zszywamy ze sobą materiały zostawiając niezszyty fragment do wywinięcia komina na prawą stronę.
  • wywijamy komin na prawą stronę i zaszywamy dziurę. Miejsce szycia można zamaskować metką.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz